Guvernul așteaptă o decizie a CSAT pentru CFR Marfă: Oprea nu are drept legal să se exprime

Guvernul așteaptă o decizie a CSAT pentru CFR Marfă: Oprea nu are drept legal să se exprime
Publicat: 24/07/2013, 22:23
Actualizat: 25/03/2019, 22:57

Guvernul așteaptă o decizie în prima ședință a Consiliului Suprem de Apărare a Țării legat de CFR Marfă, purtatorul de cuvânt al Președinției neavând dreptul legal să exprime poziții în numele CSAT din a cărui componență nu face parte, afirmă purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu.

Argumentul Executivului este că CFR Marfă reprezintă o companie strategică și se înscrie astfel în atribuțiile CSAT.

Declarația purtătorului de cuvânt al Guvernului afost transmisă printr-un comunicat, după ce purtătorul de cuvânt al Președinției s-a pronunțat pe această temă.

În comunicatul transmis miercuri seara, Andrei Zaharescu confirmă că Guvernul va transmite CSAT rezultatul finalizării negocierilor privind privatizarea companiei CFR Marfă și susține că decizia Guvernului este consecventă cu procedura pe care a aprobat-o CSAT în ceea ce privește strategia de privatizare a CFR Marfă.

„Considerăm că, dacă CSAT s-a pronunțat în legătură cu această privatizare înainte de derularea sa, trebuie să se pronunțe și cu privire la rezultatele negocierii. Guvernul așteaptă o decizie în prima ședință a CSAT, purtătorul de cuvânt al Administrației Prezidențiale neavând dreptul legal să exprime poziții în numele CSAT (din a cărui componență nu face parte)”, se afirmă în comunicat.

Potrivit aceleiași surse, din punctul de vedere al mai multor ministere, precum Ministerul Apărării sau Ministerul Justiției, în baza legii, această companie este una strategică și face obiectul atribuțiilor CSAT, iar Guvernul va transmite toate documentele necesare în acest sens.

„Din partea CSAT, Guvernul așteaptă discuții și decizii responsabile referitoare la privatizarea unei companii strategice; polemicile și declarațiile politicianiste ale reprezentanților Administrației Prezidențiale sunt contrare interesului public și bunei funcționări a instituțiilor statului, precum și îndeplinirii angajamentelor pe care România și le-a asumat de-a lungul timpului în fața partenerilor noștri internaționali – Comisia Europeană, Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială. Solicităm din partea Administrației Prezidențiale tratarea cu responsabilitate a acestor subiecte, populismul și demagogia prezente în ultimele zile fiind contraproductive”, se mai afirmă în comunicat.

Purtătorul de cuvânt al șefului statului, Bogdan Oprea, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaște obiectul de activitate al Consiliului și încearcă să fugă de responsabilitate în privința privatizării CFR Marfă.

„Domnul prim-ministru Victor Ponta, deși ocupă funcția de vicepreședinte al Consiliul Suprem de Apărare a Țării, nu cunoaște obiectul de activitate al Consiliului. De aceea, îi recomandăm să citească Legea 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, disponibilă și pe website-ul Administrației Prezidențiale, www.precidency.ro, din care va afla că CSAT are atribuții strict privind securitatea națională, și nu are nicio atribuție financiar-economică în baza căreia să poată aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare”, afirmă Oprea.

Potrivit acestuia, obligația legală privind contractul de privatizare a unui pachet de acțiuni al companiei CFR Marfă SA revine exclusiv Guvernului României și Comitetului de Privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor.

„Domnul prim-ministru Victor Ponta, așa cum ne-a obișnuit, încearcă să fugă, din nou, de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunțe pe acest contract de privatizare. Așa că îl rugăm respectuos pe domnul prim-ministru Victor Ponta să nu aștepte avizul CSAT după derularea procesului de privatizare pentru că domnul președinte Traian Băsescu nu va accepta să încalce legea. Singurii care poate decide asupra acestui contract sunt ministrul interimar al Transporturilor, domnul Victor Ponta, prim-ministrul Guvernului României, domnul Victor Ponta, și Guvernul Victor Ponta. Altfel, recomandabil, în numele consecvenței, ca domnul prim-ministru Victor Ponta să-și asume răspunderea privatizării pentru care, în data de 20 iunie, îl felicita atât de călduros pe domnul ministru Relu Fenechiu. Președintele României, domnul Traian Băsescu, speră ca domnul prim-ministru Victor Ponta să nu genereze un nou episod tip «Oltchim» cu ocazia privatizării CFR Marfă”, mai susține Oprea.

Contractul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.

El a insistat că acest contract va fi semnat doar după avizul CSAT și când jurnaliștii au atenționat că, potrivit caietului de sarcini, docuemntul ar trebui semnat după cinci zile de la aprobarea Guvernului.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în ședința de miercuri.

„Dacă CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (…) În baza strategiei avizată de CSAT a fost aprobată o hotărâre de guvern. Dacă spuneți că nu e în atribuția președintelui (avizarea contractului de privatizare aprobat de Guvern – n.r.), atunci ar trebui să tacă din gură. Dacă tot vorbește, să-i dăm atribuții”, a spus Ponta.

El a susținut că Guvernul ar fi transmis CSAT contractul de privatizare CFR Marfă chiar dacă președintele Băsescu nu s-ar fi pronunțat, luni, pe această temă.

„Ne-a întărit convingerea. Când președintele știe niște lucruri pe care noi ceilalți nu le știm, e bine să-l consultăm, ca să nu ne lase să greșim. Un președinte serios și responsabil cu țara sa nu așteaptă la cotitură să greșească Guvernul și după aia să iasă. Cred că ne informează și singurul for în care ne întâlnim în mod oficial este CSAT-ul”, a afirmat Ponta.

Premierul a precizat totodată că nu a discutat cu președintele despre trimiterea contractului la CSAT.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Imperiul lui Ion Țiriac a fost împărțit. Magnatul a luat decizia în privința averii
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Poliţia Română a dublat numărul de locuri scoase la concurs. 13.000 de posturi sunt neocupate
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Fondatorul Telegram, Pavel Durov, a fost arestat în Franţa. La 39 de ani, „Mark Zuckerberg...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Se schimbă regulile ITP. Vehiculele trebuie inspectate în fiecare an
Bicarbonatul de sodiu înlătură mirosurile neplăcute din șifonier
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Câți prieteni are Anamaria Prodan. Ce spune despre oamenii care au dezamăgit-o. “Cel care e...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Deșeurile descoperite de poliţişti la frontieră s-au dublat în 2024